Portal internetowy Diecezji Pelplińskiej
Unia Europejska
Baner - Portal internetowy Diecezji Pelplińskiej

Aktualności

Ustanowienie nowych 86 lektorów dla diecezji pelplińskiej

Opublikowano: 4 listopada 2021


Po raz kolejny w diecezji pelplińskiej odbył się kurs lektorski, który był organizowany w rejonach naszej diecezji przez cały październik.

Kurs opierał się na formacji ludzkiej, duchowej i intelektualnej, dlatego w ramach spotkań odbywały się wykłady i ćwiczenia z liturgiki, Pisma świętego, czy ćwiczenia z fonetyki. Oczywiście podczas zjazdów pogłębialiśmy swoją formację poprzez wspólną modlitwę i Msze świętą. Zwieńczeniem całego kursu była promocja nowych 86 lektorów (w tym 78 chłopców i 8 dziewcząt). Przygotowania i promocja do pełnienia funkcji lektora odbywała się w następujących rejonach naszej diecezji:

– Rejon Chojnicki: odpowiedzialnym za prowadzenie kursu był ks. Szymon Gwardzik. Łącznie promocje otrzymało 17 lektorów i 2 lektorki;

– Rejon Kościerski: odpowiedzialnym za prowadzenie kursu był ks. Sławomir Serkowski. Łącznie promocje otrzymało 38 lektorów i 6 lektorek;

– Rejon Lęborski: odpowiedzialnym za prowadzenie kursu był ks. Adam Malinowski. Łącznie promocje otrzymało 18 lektorów;

– Rejon Pelpliński: odpowiedzialnym za prowadzenie kursu był ks. Robert Ratkowski. Łącznie promocje otrzymało 7 lektorów.

W imieniu całego Duszpasterstwa Służb Liturgicznych Diecezji Pelplińskiej, pragnę serdecznie podziękować kapłanom, którzy podjęli trud prowadzenia kursu lektorskiego, a także dziękuję wszystkim kapłanom, opiekunom, którzy na co dzień, z wielkim zaangażowaniem i troską prowadzą formację służby liturgicznej w swoich parafiach. Króluj nam Chryste!                                                                                                                  

Ks. Grzegorz Miotk  
Diecezjalny Duszpasterz Służb Liturgicznych

Ustanowienie nowych lektorów dla diecezji pelplińskiej
fot. nadesłane

Udostępnij ten artykuł:
Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.